Sydän hakkaa, kädet tärisee, on vaikea saada kiinni tästä hetkestä. Ahdistus kaivaa taas kuoppiaan minuun, vie tilan kaikelta muulta painaen lopulta veden alle, missä happi ei ole hengitettävässä muodossa. Minusta tuntuu, että tällä hetkellä minulta vaaditaan niin suuria muutoksia elämäni suhteen, etten pysty käsittelemään niitä. Tulevaisuus on tällä hetkellä niin sekava käsite, että oletan muidenkin ymmärtävän, etten pysty sanomaan juuri nyt, mitä teen esimerkiksi elokuun 13. päivänä. Ja vaikka asiat olisivatkin selvemmässä järjestyksessä, miksi helvetissä minun pitäisikään edes tietää elämääni noin pitkälle?

Huomenna on yhdeksän ja puoli tuntia töitä. Luulen, että tällä hetkellä tekee ihan hyvää vain olla ajattelematta omia asioitaan. Mitä enemmän aikaa kuluu kaikkeen muuhun, sitä kauemmaksi pääsen omasta elämästäni. Pakeneminen on säälittävää, mutta en ehkä käyttäisi tässä yhteydessä sitä sanaa. En minä pakene, tarjoan vain itselleni mahdollisuuden käsitellä niitä asioita myöhemmin.

Syöminen on ollut vaihtelevaa viime aikoina. Olen välillä syönyt omasta mielestäni ihan normaalistikin, ja jos uskaltaisin vaa'alle painoni olisi varmaan hieman noussut. Viikonloppuisin on tullut vaihteeksi tungettua elimistöön kaikkea sinne kuulumatatonta turhaa, kuten makeisia. Laskiaisen läheisyys on tuonut myös laskiaispullat päiväkahvipöytään, söin aiemmin tällä viikolla sellaisen ja mieleni olisi tehnyt työntää sormet kurkkuun ja kakoa niin kauan, että se limaisuus olisi irronnut kitalaesta. Kunnioittaen seuraani en tehnyt niin.

En pidä omasta käyttäytymisestäni. Sähisen kaikille, että menkää pois, vaikka haluaisinkin oikeasti sitä läheisyyttä. Ikävää on, että kiukuttelen myös niille ihmisille, jotka ovat minulle tärkeitä. Sen lisäksi olen vajonnut johonkin "ei mua huvita" -maailmaan. Peiton alla maailma on vain niin paljon viihtyisämpi. Vastaan tekstiviesteihin monen päivän viiveellä enkä huomaa vastata puheluihin. Tuntuu vain niin väsyneeltä.

"mutta olen kyllin vanha lukemaan
kuolinilmoitukset sarjakuvien sijaan
aina en tiedä, mistä minä pidän
mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan"